EA / Maxis: “SimCity” [PC]

[EN]: Since the launch of the new SimCity game, players have had many server-related problems. As a game requiring a constant Internet connection, the amount of servers needed for the many gamers who bought the title weren’t enough for SimCity to be played smoothly and efficiently. Some people were unable to load their first cities or access other areas. The whole problem has not been resolved, but it has gotten a lot better.

This evening, a blog post was posted on the company’s news section. Lucy Bradshaw, General Manager at EA Maxis, explains:

The server issues which began at launch have improved significantly as we added more capacity. But some people are still experiencing response and stability problems that we’re working fast to address.

So what went wrong? The short answer is: a lot more people logged on than we expected. More people played and played in ways we never saw in the beta.

OK, we agree, that was dumb, but we are committed to fixing it. In the last 48 hours we increased server capacity by 120 percent. It’s working – the number of people who have gotten in and built cities has improved dramatically. The number of disrupted experiences has dropped by roughly 80 percent.

So we’re close to fixed, but not quite there. I’m hoping to post another update this weekend to let everyone know that the launch issues are behind us.

Because of this problem, Bradshaw says EA will be offering a free downloadable PC game. The company will be sending an email on March 18 to everyone who have activated their copy of the game with instructions on how to redeem it. Players may be getting another update this weekend with more info about this problem.

[ES]: Desde el lanzamiento del nuevo juego SimCity, los jugadores han tenido muchos problemas relacionados con el servidor. Como un juego que requiere una conexión constante a Internet, la cantidad de servidores necesarios para los varios jugadores que han comprado el título no fueron suficientes para SimCity para ser jugado sin problemas y eficientemente. Algunas personas no pudieron cargar sus primeras ciudades o tener acceso a otras áreas. Todo el problema no se ha resuelto, pero se ha mejorado mucho.

Los problemas de servidores que se iniciaron al lanzarlo han mejorado de manera significativa a medida que añade más capacidad. Sin embargo, algunas personas todavía están experimentando problemas de respuesta y estabilidad en las que estamos trabajando rápidamente para resolver.

Entonces, ¿qué salió mal? La respuesta corta es: mucha gente más de la que esperábamos se conectó . Más gente jugó y jugó de maneras que nunca vimos en la beta.

Ok, estamos de acuerdo, eso feu estúpido, pero nos comprometemos a repararlo. En las últimas 48 horas hemos aumentado la capacidad del servidores en un 120 porciento. Está funcionando – el número de personas que han entrado y construido ciudades ha mejorado de forma espectacular. El número de experiencias interrumpidas se ha reducido en aproximadamente un 80 porciento.

Debido a este problema , Bradshaw dice que EA estará ofreciendo un juego gratuito descargable para PC. La compañía enviará un correo electrónico el 18 de marzo a todos los que han activado su copia del juego con instrucciones sobre cómo canjearlo. Los jugadores pueden estar recibiendo otra actualización este fin de semana con más información acerca de este problema.

[Source/Fuente]: EA.com: A SimCity update… and something for your trouble [http://www.ea.com/news/a-simcity-update-and-something-for-your-trouble].

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